Topics

Trasig SK3W

Gunnar Widell SM3SGP

Hej,

Igår under SM7-bullen så brann SK3W noden upp. Radion blåser säkringarna i nätagget, och nätagget verkar också trasigt. Varit driftt i många år, men trist ändå.

Just när det skedde så fastnade Squelch öppen på RU9 mottagaren tyvärr.
Hoppas det inte störde allt för länge innan jag hann slå av.

Tips om ny radio och nätagg mottages tacksamt.

73 de Gunnar SGP

Peter Lindquist SM5GXQ

Hej!

Jo vi undrade ju en stund vad det var som hände. Vi hade ju ytterligare två problem under sändningen så jag behövde "avlägga rapport".

Jag såg ju att det blev 100% signalstyrka på RU9 och då tänkte jag att det kan vara något med "negativ logik", dvs att en frånvarande radio ser ut som att brusspärren är öppen med full styrka.

Nåväl ingen större skada skedd utan vi kör på :-). Vi hade 27-28 incheckare i söndags så det börjar bli riktigt kul faktiskt.

Hoppas bara att det inte var den öländska dialekten som sänkte radion :-).

Idag skall vi åka till Böda och trimma filter.

/Peter

Gunnar Widell SM3SGP

SK3W är igång igen sen en vecka tillbaka.
73 Gunnar SGP

SM3RDU_MICKE

Tack för info.. Bra jobbat