Topics

SK5BN

Peter Lindquist SM5GXQ

Hej!

Jag provkör nu logiken för SK5BN här hemma på skrivbordet. Den riktiga repeatern står än så länge i radioverkstaden hos en annan amatör här i Norrköping.

Den är alltså inte QRV utan går på ett par högtalare och en liten scanner-mottagare med teleskopantenn. Jag har precis klonat SK7RFLs logik och ändrat talgrupper och callsign samt tagit bort DMR. Nu får jag alltså en fullt uppdaterad repeater som har alla de förbättringar som finns på Öland redan.

Det borde inte vara mycket kvar nu. Vi skall bara verifiera att vi har audio ut från mottagaren och göra lite justeringar av ljudet och brusspärren. Detta är SK5BNs 70cm-repeater. 2m-repeatern använder annan logik och har flera submottagare med voting.

mvh
Peter

granudden.info
Ge analoga repeatrar nytt liv! - En artikel om SvxLink av SM5GXQ
Repeaterskolan @ SK7RFL