"Repeaterskolan"

Peter Lindquist SM5GXQ

Edited

Hej!

Jag har börjat publicera kortisar varje dag på FB. Dessa finns även på SK7RFL.se . Så här ser startsidan ut just nu på adressen: https://www.sk7rfl.se/446546397 . Hittills har det blivit 4 stycken lektioner, men jag har material för minst 17 inlägg. Tanken är att jag lägger ut en del varje morgon.

Välkommen till SM5GXQs Repeaterskola

Lektionerna publiceras, en varje dag, på Facebook - i grupperna
  -  Kalmar Radioamatörsällskap (KRAS)
  -  Ölands Radioamatörer

Lektionerna publiceras även på SK7RN.se.

Nu finns lektionerna också här på SK7RFL.se.
  1. Allt är som vanligt
  2. Våra länkade repeatrar
  3. SvxLink
  4. Svx-portalen

Funktionerna som beskrivs är relevanta för de flesta repeatrar med SvxLink i allmänhet, men för både SK7RFL och SK7RN i synnerhet.

SK7RFL förblir en neutral och fristående repeater, som drivs av SM7GMD och SM7CLM - helt utan några kopplingar till klubbtillhörighet. Alla är välkomna att använda repeatern.

Stöd driften av SK7RFL med ett bidrag! Swischa till 0736-159836.

73 de Peter - SM5GXQ (sommartid SM7GXQ)
  -  www.granudden.info
  -  www.facebook.com/peter.a.lindquist
  -  cpgp.blogg.se